Om jag bara hade en systemkamera...



Mina idéer börjar ta slut igen. Jag har ingenting jag kan skriva om, ingenting intressant. Okej, det beror väl lite på vad man kan tycka att är intressant, vill säga. Men just nu, tycker jag själv personligen att ingenting jag skriver är så himla läsvärt. Dock är detta bara vad jag själv tycker. Jag spelar Maple Story dagarna i ända, vilket är lite frustrerande ibland. Har man ett mål så har man, då måste man uppfylla målet innan veckan tar slut, vilket inte borde vara så svårt men ändå.

Nästa vecka ska jag alltså till Sverige. Vilket kommer bli riktigt intressant. Jag får åka den älskade tunnelbanan igen, jag förstår inte riktigt men den är underbar att åka. Verkligen. Det blir nya kläder, igen alltså. Mina kläder från H&M borde droppa in vilken dag som helst denna vecka så ja, men trots allt så behöver jag fortfarande nya kläder, vilket alla säkert har märkt. Nä, men en ny garderob skulle inte heller skada, den börjar bli lite överfull. Ikea skulle sitta fint så skulle man få en ny, på något vis.

Jag funderar på att köpa en systemkamera. Endera med egna pengar eller så inte. Jag behöver tips om en bra systemkamera. Liksom, jag förstår mig inte på systemkameror. Dock funderar jag på att köpa endera en sjukt dyr eller en billig variant. En systemkamera jag testade tidigare, blev jag helt och hållet förtjust i, den kostar otroligt mycket och jag vet inte om det är något jag borde satsa på. Kameran var i alla fall en Nikon D700 som kostar över 2000 euro, vilket är över 20 000 kronor, och det är själva kameran objektivet och sånt måste man köpa till som kostar ungefär lika mycket. Priset är enormt stort, om du ska tänka på att du ska ha fler objekriv, UV-skydd och en massvis med andra saker till. Den är otroligt bra, men otroligt dyr. Om jag skulle sommarjobba och så, skulle jag säkert få pengarna ihopskramlade till nästa år, vilket låter otroligt.

Kommentarer
Postat av: Amanda L.

Jag skulle rekommendera att INTE köpa en alldeles för dyr för kommer sen garanterat harma om den får nå världens fel eller går sönder å sådär:/ å domdär dyra e mer gjorda för "ammati-kuvaajan".. å man ska int köpa en som e invecklad för en..

hmm jag e intresserad å kan en hel del om medie(int för att skryta).. och själv har en systemkamera som e bättre än den jag till först tänkt köpa,men Canon1000D e bra å sen den som ja har e ännu bättre än den å kostar bara 479 euro å relativt bra objektiv till den,bättre objektiv än Canons iaf(: Jaa is up to you men om de intresserar vad så kom å fråga mej(skriver int uppsats-kommentar här så;) ) /Amanda

2009-07-31 @ 22:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0