Gymnasium eller Yrkeshögskola?


Jag funderar fortfarande på vilka skolor jag ska söka till.
Det finns helt enkelt för mycket att välja mellan. Ska man välja att gå ett gymnasium och fortsätta läsa på massvis med teori, eller ska man möjligtvis välja en yrkeshögskola som man utbildar sig till ett yrke inom tre år. Eller ska jag helt enkelt flytta till Sverige som jag tänkt från första början? Eller, okej. Det första jag tänkte var att söka till musikgymnasiet i södra Finland, kom jag inte in var det Sverige som gäller, eftersom jag inte vill studera i det musikgymnasiet i Österbotten. Varför? Jo, jag vill inte fastna där. Fråga mig inte hur jag tänker, men så tänker jag atm.

Men, problemet är.
I skolan har vi börjar kolla på filmer om dethär, yrkeshögskolor. Vilket suger. Jag har fått mer möjligheter att välja mellan. Bilmekaniker, frisör och vad man nu kan tänka sig. Fotograf vore också kul, men jag funderar att efter att jag gått min skola till slut tar jag en ettårig kurs i fotografering. Funderar också om jag skulle söka till Mattliden och Lärkan också, men när jag inte vet! Frustrerande.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Jag vet det är helt hemskt!!! Man vet inte vad man ska välja! Jag funderar också på Mattlidens gymnasium, men jag vill också fara till Borgås gymnasium, men på samma gång så sku jag inte ens orka fara till gymnasiet utan sku villa bli typ kock eller bagare, men ändå vill jag gå i gymnasiet för att slippa och bli journalist sen. Det är hemskt, man står lixom inför ett livsval som kommer påverka hela ens framtida liv, lixom!!! Scaryyy!

2010-02-14 @ 07:42:54
Postat av: tika

sverige <333 dit tänker ja fa

2010-02-14 @ 16:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0